Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

14 Juli 2015 | Maleisië, Cameron Highlands

We vetrekken uiteindelijk 45 minuten later dan de afgesproken tijd met de gammele bus richting Cameron Highlands. Gelukkig zitten er in de bus ook wat locals, en dat geeft toch net iets meer vertrouwen. :-)
We checken laat in bij Sam Jade Guesthouse en gaan een hapje eten. De volgende dag gaan we een trail lopen die volgens de boekjes 1 1/2 uur duurt maar onze guesthouse-man Chang zegt dat het een uurtje duurt, ben je zeker terug! dusss... hoppetee de schoenen aan en gaan met die banaan.
We kozen voor deze trail omdat deze vlakbij ons guesthouse startte. Er is geen vlak pad met mooie vlonderpaden maar je loopt over de stronken van de bomen. In de onderlaag zitten allemaal keien en omdat de wortels dus niet naar beneden konden groeien zijn ze horizontaal gaan groeien. Het zijn soms best grote stappen en we komen weinig mensen tegen. Best lekker!
Dat uurtje waar Chang het over had dat was inmiddels al wel voorbij.. en iets later de 1 1/2uur uit het boekje ook wel. Poeh.. het is een mooie tocht maar niet eentje die "even" doet.
Uiteindelijk zijn we bij het eind van de trail en besluiten we om even te lunchen bij een zeer chique hotel restaurant. Komen we aan met mijn gele adidassen onder t slik en Jordi in zijn bergschoenen, lekker bezweet van de tocht... staan daar mensen in smetteloze witte uniformpjes. okee... dussss
Zonder dat ze een krimp gaven namen we plaats aan een tafeltje en genoot Jordi van zijn (1e) Hoegaarden en ik van een Strawberry cocktail. We eten wat en gaan terug naar het Guesthouse. Savonds gaan we Steamboaten. Dat is hier een echte hit en dat moeten wij natuurlijk ook doen. Er komt dus een grote fonduepan op tafel en met een pijpje er bovenop. We gaan dus aan de fondue in Maleisie! :-)
Vandaag doen we georganiseerde tour met een ruige auto. De tour brengt ons naar de bezienswaardigheden hier in de buurt. Best ok. De laatste stop is bij de Boedistische tempel en daar staat ook vlakbij ons guesthouse dus we wandelen even terug en omdat we zo genoeg hadden van noodles hebben we heel slecht voor het eerst van ons leven bij de KFC gegeten. Wij waren aan het vreetfestijn begonnen maar de rest nog niet.. huh? zaten ze allemaal naar hun eten te staren. Oohjaa das waar ook de zon is nog niet onder dus ze wachten nog even met eten. En plots in 1keer hoppa aanvalluh! Morgen gaan we richting de Perhentians reizen en dit gaat de hele dag in beslag nemen. Daar is waarschijnlijk geen internet dus voorlopig "doeeeiii"
J & I

• 14 Juli 2015 - 15:42

Annie:

Mooi mooi. En morgen: heel veel plezier en genieten (hier regent het intussen al een paar dagen zomaar rustig, maar de temperatuur is 's middags wel okee!).