canada we komen er aan - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu canada we komen er aan - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

canada we komen er aan

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

01 Juli 2017 | Canada, Huntsville

mijn eerste verslag verdween van de tablet.. dus nu de verkorte versie.
Op tijd zijn we bij Brussel en checken in bij airtransat, gelukkig geen gedoe om onze prampack (omhulsel van de kinderwagen e.d) want daar zat ook het kinderbedje in en dat was " not included" maar goed er worden geen vragen gesteld dus we hebben zo ons bedje voor Lauren mee.
Het vliegtuig is een grote boeing met 3x3 stoelen en dat x50 rijen. dus we zijn met lekker veel richting Montreal :-)
We hebben geluk want de meneer naast ons wordt verplaatst en zo heeft Lauren een eigen plekje. Dat is erg fijn. ze speelt kiekeboe met haar achterbuurvrouw en soms scharrelen we wat door het vliegtuig. Lauren slaapt nog een uurtje en dan zijn uiteindelijk de 7.15 uur om. via douane gaan we daarna om de koffers en de auto. Bij onze airbnb zetten we bedje op voor lauren en eerst ff pitten. Het slaapritme van Lauren (en ons) is nog niet aangepast dus we maken haar wakker en gaan bij de vietnamees eten. De volgende dag bezoeken we een grote markt en 2 kerken. inderdaad 2 maar liefst ... ik was mis en catherdraal, notredame dat is vast allemaal hetzelfde.. uhmm foutje dus zodoende zien we er 2. Een hoop pracht en praal en we gaan met de metro terug naar onze stek. Savonds eten we bij de Tunesier.

We reizen door naar Ottawa en we hebben een prachtige airbnb. Wow, deze staat echt in de top 3. helemaal splinter nieuw en super luxe. wasmachine,bad, netflix, koffieapparaat. De reis naar Ottawa duurde helaas veel langer dan gepland meer dan een uur in de file gestaan en bijna geen meter vooruit gekomen. helemaal moe en gaar van de reis bestellen we eten en eten we die " thuis" op. Lauren naar bed en wij Orange is the New Black kijken. heerlijke serie,biertje erbij en een chippie.
De volgende dag regent het behoorlijk maar goed we gaan er voor!
Met de bus naar het centrum, omdat er allerlei evenementen zijn op 1 juli zijn er veel wegen afgesloten en willen we niet met de auto down-town..
We hebben een zingende buschauffeur en dat is erg gezellig! Misschien hoopt hij ooit nog door te breken maar ik denk dat de bus carriere toch beter bij ' m past. In ottawa centrum begint het te gieten en we gaan naar een grote mall. We kopen wat canada prullaria voor de 1th July. In de regen bezoeken we het parlementsgebouw en kijken we snel wat rond. Zo jammer van dit weer. Want we denken dat ottawa erg mooi is..maar nu vliegen we er door heen en zijn we net een paar Amerikanen/Chinezen. hup hup.. foto.. klik en weer door! ;-)
Met het busje weer terug naar huis en we bestellen wederom eten. we pakken alvast wat spullen in want we gaan daarna naar Huntsville. Dit ligt vlakbij het algonquin park. Daar zijn we nu dus.
Maar ook hier regent het ! De Canadezen zelf snappen er ook niks van. Normaal is het hier nu ruim 25 graden. Ik denk dat 17 graden vandaag wel max is. De B&B heeft de openhaard voor ons aangemaakt.
we zijn even naar het centrum geweest om 1th July mee te maken, lekker tussen de locals.. maar ook hier regent het uiteindelijk. Potjandrie..
Zo jammer. Dit park heeft heel veel meren en je kunt er kanoeen en wandelen maar vandaag is het maar een trieste bedoeling. We hopen zo nog een paar droge uurtjes mee te maken en dan nog iets van het park te kunnen zien, morgen vertrekken we immers al naar Toronto.
Het weer zit ons niet mee en dat zorgt er voor dat we dingen vaak maar vluchtig bekijken, dat is echt heel jammer. Hopelijk de resterende dagen wel droog weer voor ons...

• 01 Juli 2017 - 20:43

Esther:

Echt heel erg balen van het weer inderdaad! Ik hoop dat jullie nu alles hebben gehad voor de rest van de reis!

• 02 Juli 2017 - 09:32

Annie:

Druilerig verhaal. :-) Maar wat heerlijk lijkt me dat om zo door Canada te trekken met z'n drieën. Tussen de regels lees ik ook aardige mensen om jullie heen. Kiekeboe, zingende chauffeur en open haard. Geniet van de reis!

• 03 Juli 2017 - 14:34

Fred:

jammer van het weer, maar hopelijk nu beter, thanx nog voor jullie call. Hier rust weer een beetje terug. Greets en fijne dagen, tot een volgende update!

• 04 Juli 2017 - 19:58

Mendy:

Hi hi,

Ja vertel mij wat over het weer ha ha....het regent en het regent....maar gelukkig ben ik nu in het tropische Belize :-)
    Ik heb weer erg genoten van de manier waarop je schrijft...ik hoor het je gewoon vertellen :-)