Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu Yosemite - Reisverslag uit Oakhurst, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

Yosemite

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

11 Juni 2013 | Verenigde Staten, Oakhurst

In het hotelletje hebben we ontbeten, was vrij simpel maar voldoende. Een rozijnenbroodje was de top volgens ons. Een hele verademing..brood ipv andere ontbijt wat we tot zover hadden.
We zijn rond half 10 in de auto gestapt op weg naar Yosemite park.
Ik had behoorlijk wat moeite om de klemtoon goed te leggen. Want het is geen " josemighty" maar "jo-simiti" (kunt u het nog volgen? ;-))
De weg naar het park toe was al prachtig. We hebben een paar korte hikes gedaan. En dat was leuk.Ik speciaal nog een berenliedje gezongen om de beer te lokken maar helaas geen beer gezien. Vast ook op vakantie.
Wel paar herten, eekhoorns en blauwe vogels. De wandeling naar een schitterende waterval was vreselijk toeristisch en dat vonden we allebei beetje tegenvallen. Het had meer weg van een pretpark en Jordi kreeg het eftelingdeuntje niet meer uit zijn hoofd.
We zijn rond half 6 weg gereden uit het park richting Oakhurst. Hier hebben we bij een Mexicaan gegeten en heb ik voor het eerst een doggybag mee genomen. Een Big Burrito (slechts een voorgerecht) bleek ook echt big te zijn.De helft opgegeten en de rest ging mee. We zijn naar een liqorstore gereden om een grote fles bier. En hebben savonds op de hotelkamer een spelletje gespeeld (Jordi heeft carcasonne gewonnen,helaas). Groetjes ilse