De wolkenkrabber krabt de regen uit de wolken NY-3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu De wolkenkrabber krabt de regen uit de wolken NY-3 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

De wolkenkrabber krabt de regen uit de wolken NY-3

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, New York

Bepakt met paraplu en regenjas stonden vandaag o.a. Times square, de Carnegie Hall, Grand Central station, Chrisler building, Empire State building en 5th-avenue op het programma.
Lopend langs onze achtertuin (Central Park) kwamen we eerst langs de futuristische Apple Store die naast een grappige lift wat tegenviel en geen appels te krijgen.
Volgende stop was een paar blokjes verder. De Carnegie Hall, een concertgebouw met een perfecte akoestiek (Goe geluid! voor de niet muziekalen onder ons ;-). Deze was jammergenoeg 'under construction' tot augustus, en we konden dus enkel de buitenkant fotograferen met op de achtergrond het Chrysler Building (zie foto's).
We probeerden vervolgens bij het NBC-hoofdgebouw en winkel nog een tour te krijgen, maar de tickets waren er pas voor morgen dus niet gegaan. Zo ook bij het American museum of Arts & Design, was voor ons te druk. Ons verder een weg gebaand richting 5th-avenue, waarbij jammer genoeg de paraplu's het (over)zicht wat ontnamen en we moesten opletten of de New-Yorkers in hun drukke bestaan de toeristen wel wilden ontwijken zonder ze aan hun plu te spiesen richting 5th-avenue, daar waar de winkels prijzen aan nemen die we in Nederland niet kunnen vinden. Mooi was het allemaal wel om te zien, maar wij keken liever nog naar de mensen die dit gewoon 'leken' te vinden.
Eenmaal op times square aangekomen was het daar zoooo druk met mensen die een ticket voor een-of-andere show wilde, dat we dat ook niet hebben gedaan. Wel weer fantastisch om al die reclameschermen om je heen te zien. Misschien in de avond nog wel mooier...
Een tussenstopje in een Belgisch café gedaan waar we een heerlijk Gulden Draakje (te zwaar Vlaams biertje voor Amerikanen) hebben genuttigd, waarna we vervolgens via Grand Central Station ineens voor het Chrysler Builing stonden. Groot, maar niet groter dan ons eindpunt, The Empire State Building, die het in een wolkenkrabber-wedstrijd tussen twee automerken 80jr. geleden had gewonnen.
Eenmaal daar in de buurt aangekomen was deze toren dan ook verdwenen in het wolkendek, absurd om te zien....dat doet het grootste gebouw op Hoek niet, de 'grote kerk'. Daarom ook geen 25 dollar p/p betaald voor het observatie-dek, te grote kans op dure mist jammer genoeg.
Na nog een souveniertje te hebben gehaald aan de overkant van de weg ons met de metro terug laten vervoeren naar onze dichtsbijzijnde halte 72st. en bij een Italiaan veel te dure maar lekkere 'tapa's' gegeten om vervolgens de dag af te sluiten met een spelletje en een bakje met ijsdat we gisteren hebben gekocht.

• 02 Juli 2013 - 21:36

Annie:

Yes, yes. Het belangrijkste heb ik gelezen: jullie hebben souvenirs gekocht.... Yes! :-) Ben IK es benieuwd zeg. Kan niet wachteeeeeeen!!!!

Alle gekheid op een stokje, jullie schrijven het heel beeldend hoor. Leuk! ZIE het voor me. Kan me jullie verbazing wel voorstellen. Dat die mensen dit GEWOON vinden..
    Dikke knuffel. Hoop snel op weer een verslag (en een betere beschrijving van de souvenirs die je kochten voor.. uhh.. uuh... )
    Knuffel