new york 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu new york 2 - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

new york 2

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

01 Juli 2013 | Verenigde Staten, New York

We hebben goed geslapen en worden wakker van de wekker. We eten een boterham en gaan richting Central Park. Hier is een hardloopevenement gaande. Achilles Hope & Possibility 5 mijl blijkt later. Handbikers, rolstoelers en gewone lopers doen mee aan dit evenement. Het is ontzettend benauwd deze ochtend en vol bewondering kijken wij traag wandelend naar deze fanatieke mensen!
Vanuit Central Park nemen we de subway, en wowww dat gaat nog goed ook! Het is even puzzelen hoe het werkt (Londen en Parijs zijn logischer) Omdat er ooit verschillende maatschappijen de subways runden zijn er zowel letters als cijfers die je kunt volgen. Nu is het gelukkig wel allemaal 1 bedrijf maar wel met de verschillende benamingen. Afijn, we komen aan in het zuidelijkste stukje van Manhattan, Lower Manhattan dus. We nemen de ferry naar Staten Island en kunnen zo de skyline van New York bewonderen en varen langs het vrijheidsbeeld. En dat voor 0 euro! Na het ' rondje met het pondje' gaan we aan onze wandeling door Lower Manhattan beginnen. We zien het " netherlands Monument" de fransen gaven het vrijheidsbeeld... wij een vlaggenmast. Verschil moet er wezen ;-)
Via wat oude gebouwen lopen we naar ground zero. En dat was indrukwekkend!! Het memorial is een waterval van 30 meter die is gebouwd waar de torens stonden. Aan de rand stonden namen gegraveerd van de mensen die waren omgekomen.. slik, dat waren veel namen.
Via de City Hall lopen we een stukje over Brooklyn Bridge en draaien weer om richting de wubway. We hebben een lange dag achter de rug en gaan rond half 9 eten in ons " eigen buurtje". In het apparement eten we een ijsje, trekken we een duvel open (ja pa, nog een reden om een x naar Amerika te gaan) en spelen een spelletje. Morgen een ander stukje van NY verkennen.
weltrusten. xx ilse

• 02 Juli 2013 - 21:43

Annie:

Ground zero... "fijn" dat jullie dit met eigen ogen gezien hebben. Lijkt me inderdaad erg indrukwekkend!