capitol reef & bryce canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu capitol reef & bryce canyon - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

capitol reef & bryce canyon

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

24 Juni 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

We zijn in monument valley geweest (grote stenen in een gebied van de indianen) capitol reef en in bryce canyon. En waar sommige mensen ons al voor waarschuwde kwam uit. Op den duur heb je het wel even gezien met de natuur. Echt erg want wat raken we snel gewend aan al dit natuurschoon. Kritischer want jah dat ene park was toch net weer iets mooier dan dat andere enz.. Het blijft overweldigend om te zien en zeggen vaak tegen elkaar dat Nederland zometeen vast wel weer erg plat zal zijn. :-)
Bryce canyon hebben we een leuke hike van ong 1 1/2 uur gedaan en best wat fotos gemaakt. Bryce heeft gekke stenen die mij deden denken aan soldaatjes in rijtjes. Fotos volgen nog...maar zoek anders op google ;-)
We zijn vandaag naar Zion gereden. Het laatste park wat we zullen bezoeken voordat we richting de stad terug keren. We waren allebei erg moe van het reizen en hebben dan ook besloten om niet in het park nog te gaan wandelen maar een dagje zwembad er van te maken. Morgen willen we 2 hikes gaan doen. Dat zal vast ook erg de moeite zijn.
Dan slapen we nog een nachtje in Hurricane (daar zijn we nu dus ook al) en dan richting Vegas met misschien een tussenstop bij de Hoover dam. Maar daar hebben we nog geen plan voor. We zien het wel.

Ohja we blijven ons verbazen over het eten; samenvattend:
- ik bestelde vandaag pasta met kip. Pasta ging prima maar die kip was dus een grote mc nugget geworden.
- ook al gaan mensen naar een all-you-can-eat, dan scheppen ze NOG een keer op zodat ze daarna om een box/doggybag kunnen vragen om het eten mee naar huis te slepen
- ik wilde een paar dagen geleden een "kleine cola" ...dat kon niet.. medium of large was de keuze. Ohw doe dan maar medium, heb ik dat allemaal op, zou ik nog gratis mogen refillen ook.
- het stopwoord wat we hier vaak horen is "awesome". Op de meeste simpele vragen wordt dit als antwoord gegeven. Wat wij dus nu ook te pas en te onpas gebruiken
- wij zaten een paar dagen geleden aan het ontbijt bij een keten (wendy's) aan de rijstpap en jus dorange. Maar goed, wij zagen ook dat je ontbijt om half 11 ook prima kan bestaan uit friet en hamburger. GATVER
- Mijn bord was nog maar half leeg, ik was dus nog overduidelijk aan het eten, toen de serveerster kwam en vroeg of we al een toetje wilde.. uhhh neeik eet nog!
- ik loop graag rondjes in de supermarkt, wat Jordi niet begrijpt, om te kijken wat ze hier allemaal voor rare producten verkopen. Bijvoorbeeld: "spul" waarmee je je toast een kleurtje kan geven? waarom zou je dat doen? 30 verschillende cornflakes, kleurstoffen zodat je je water kunt kleuren... jah gewoon water is ook zo wat he... en zo zijn er nog zoveel rare dingen te bedenken

En als we dan sommige mensen zien eten, dan is het nog een wonder dat niet iedereen al zo enorm is geworden dat ze zich allemaal moeten verplaatsen in scootmobieltjes. OMG!!

weltrusten of goedemorgen! xxx

• 24 Juni 2013 - 07:51

Esther:

Wat kun je je toch altijd heerlijk blijven verbazen op vakantie! Kom maar op met t volgende rijtje!
    Kus

• 24 Juni 2013 - 11:13

Annie:

De ene verbazing na de andere. Oef. Fijn om dit van de zijnlijn allemaal mee te kunnen lezen :-)

• 24 Juni 2013 - 15:57

Fred:

Hoi kids,
    nou dan is het in France (Bourgogne-Morvan) ff wat anders geen luxe sterren hotel(motel) maar een doodgewoon klein Oud en (achterstallig onderhoud) Nederlands familiehotelletje met volgens mij gisteravond diner een zalmfiletje van de Aldi(diepvries) en eenvoudige groenten. Maar goed slapen is goed en het hoofddoel was toch (tussen de regenbuien) door wandelen en dat kan je hier goed en mooi.
    groet en veel plezier verder. Fred en JM

• 25 Juni 2013 - 22:37

Marlieke:

Hilarisch :D:D toast met kleur :D

• 26 Juni 2013 - 13:18

PAul:

Wowo great awesome enzo je raakt er aan gewend hoor
    grtjs