thuis - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu thuis - Reisverslag uit Montréal, Canada van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

thuis

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

12 Juli 2017 | Canada, Montréal

We pakken na 2 mooie dagen in Kingston de auto weer in en rijden naar de laatste bestemming Montreal. We stoppen in het plaatsje Lancaster om te lunchen en hebben een leuk gesprek met de eigenaren. Over Canada-day, politiek, het slechte weer, Trump.. kortom een lekker dorps-gesprek.
Aangekomen in Montreal installeren we ons in de toch wel aftandse flat die we via airbnb hadden gevonden. Het was goed dat we hier maar 1 nachtje zouden verblijven want het was een beetje in een pauperig wijkje en het appartement was echt heel kaal en niet gezellig. Savonds gezocht naar iets te eten in de buurt maar er was gewoon niks... hmmm... dan nog maar een keer bestellen.We kiezen deze keer voor pizza.
Jordi heeft enorme trek en zit al op de uitkijk. Savonds doen we nog een netflixje en de volgende ochtend bezoeken we Mont Royal. (berg met uitzicht op stad) en dat was wel geinig. Er stond een piano op dat grote plein en Jordi heeft nog even een deuntje gespeeld. Daarna weer terug en het grote inpak avontuur kon beginnen.
Amai... gaat dit lukken?
De prampack werd weer tervoorschijn gehaald en het bed, maxicosi en wandelwagen konden daar weer in. Behoorlijk aan de vroege kant komen we aan op het vliegveld. De mevrouw bij Air Transat had een prampack nog nooit gezien en of daar echt alleen maar 2 dingen in zaten.. hm hmm jahhh met een stalen gezicht . Voor de andere dingen (zoals een bed) moest je namelijk betalen. Afijn een hoop labels later gaan we even eten en eten we nog maar eens friet "on the side" met hamburger. We gaan om 10uur boarden en hebben echt de slechtste plekken die er maar zijn. einde rij (dus stoel kan niet naar achteren.En ook niet aan het gangpad... dat gaan 7 hele lange uren worden..... maar wat blijkt. Het toestel zit absoluut niet vol. Ik denk dat 30% gevuld is dus we kunnen gaan verzitten en zo hebben we allemaal een rij van 3 stoelen pp. Nou dat moet een lekker vluchtje worden. Helaas is Lauren lekker actief en wil absoluut niet slapen. Over haar vermoeidheid heen ofzo... en dus duurde de 7u toch nog heel erg lang. Smiddags rond 2u zijn we thuis en gaan we eerst allemaal even slapen. hopelijk snel gewend aan het NL tijdsschema.

• 12 Juli 2017 - 22:12

Esther:

Welkom terug! Hopelijk snel weer in het ritme!