op naar het goede weer - Reisverslag uit Seneca Falls, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu op naar het goede weer - Reisverslag uit Seneca Falls, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

op naar het goede weer

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

08 Juli 2017 | Verenigde Staten, Seneca Falls

We zijn na het lek prikken door de muggen door gereden naar Toronto en daar waren geen muggen te zien! Op de weg er naar toe zagen we de skyline in grote vage contouren staan want jawel we hadden nog meer regen. Man o man.. we zijn wel wat gewend maar dit was niet grappig. Maar toen we eenmaal in onze airbnb zaten was het gestopt met regenen en brak de zon zowaar door. Het moet niet gekker worden :-)
In Toronto hebben we de CN tower gedaan maar het was nog altijd " canada day/weekend" en tsjonge dat was me een keer druk. Uiteindelijk hebben we er ruim 3 uur over gedaan voordat we binnen en buiten waren. Lauren hield het wonderbaarlijk goed uit in die lange rij en heeft wat mensen aangestaard, wat van haar neus gemaakt en soms een keer goed chagrijnig gekeken maar het was gelukt en we stonden op de glasplaat. zo grappig... want volwassenen zijn toch wat angstiger en die kids zie je op die glasplaat liggen en selfies maken en ook Lauren scharrelde er vrolijk over heen. Na dit avontuur moesten we nodig gaan lunchen want het was inmiddels na 2en en we hadden honger. Helaas waren we deze keer niet goed voorbereid en hadden we voor Lauren niks mee. En geen eten ... is geen gezellige dame.... dussss.... Uiteindelijk heeft ze dan wat gegeten en wij ook en waren we allemaal weer gezellig en toe aan de volgende activiteit. Het grote aquarium. (denk aan sealife). Erg leuk op gezet en ook nog leerzaam. Hierna met de subway weer terug ḧ" huiswaarts" en kei moe in slaap gevallen.

Vanuit Toronto zijn we doorgereden naar Niagara-on-the-lake. Eerst gewinkeld in een grote outlet mall en wat leuke spullen gekocht. We sliepen in een B&B die was ingericht in engelse stijl. Helemaal niet passend bij ons maar juist daarom wel grappig. 1 probleem.. de gordijnen waren niet verduisterend dus waar gaat Lauren slapen.. nu was er ook een grote kast. Nouja dat kunnen we niet maken. Je kan je kind toch niet in een kast leggen... maar ja, het is wel lekker donker. Hmmm... ja wij ontaarde ouders hebben haar in de kast gelegd. Ohja het campingbedje paste er gewoon in hoor, dus t was groot zat.. maar goed blijft een gek gevoel.
De volgende dag zijn we naar het spektakel geweest. met de hornblower naar de watervallen toe. Lauren in mini poncho en wij ook in poncho hup de boot op. Het was zo gaaf!!! Ik had het ooit al een keer gedaan maar het blijft bijzonder om zo dat water te keer zien gaan. MACHTIG
savonds eten we in een irish pub en Lauren is goed gemutst en wiebelt mee op de ierse muziek.
Lauren leggen we weer in de kast, hahahaha.. en wij gaan buiten een boekje lezen.
Snachts begint Lauren een beetje te piepen en heeft ze wat overgegeven maar t valt nogal mee. Maar dan is het 9u sochtends en zitten we aan het ontbijt met 2 zweden en 1 canadees en jahoor daar komt de rest van de maaltijd. brrr...... wanneer het eten er uit is voelt ze zich weer beter en begint aan haar boterham verder te knagen.
We rijden vandaag naar Amerika en ik hoop maar dat de grens controle niet te lang zal duren. Het valt mee. Beetje aanschuiven, auto parkeren, esta invullen, vingerafdrukken zetten, betalen en 45 minuten later kunnen we weer rijden. We rijden naar Seneca Falls. We doen een rondje Wallmart (supermarkt) en verbazen ons weer aan het eten wat je hier kunt krijgen. meest vieze combis zijn er te vinden. bijvoorbeeld een pannenkoek + worst samen opgerold en dat op een stokje gestoken.. ik bedoel.. wie bedenkt dat dit een lekkere combi is.. bah.
Na de boodschapjes, checken we in bij het hotel. beetje oude meuk overigens en gaan we eten bij Conny' s Diner. De porties zijn hier uiteraard veel te groot en groentes is toch een wat lastig begrip blijkbaar. Savonds valt Lauren pas na 9en in slaap... die kast sliep blijkbaar toch prettiger ;-)
fijne avond.

• 08 Juli 2017 - 07:12

Annie:

Jullie beschrijven het humeur van Lauren heel beeldend. :-) Grappig om te lezen, ze dat snuitje ZO voor me. Goede oplossing hoor, die kast. Fijn dat het eindelijk wat beter weer is en dat jullie de grens over mochten van Trump (maar ja, hij is er ook niet, hij zit hier in de buurt).
    Leuk om te lezen allemaal.
    Geniet van de laatste week vakantie, gaat vast wel lukken.

Groetjes, Ma.

• 08 Juli 2017 - 08:34

Pa:

Mooi verhaal leuk dat het goed gaat have fun