China valt aan! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu China valt aan! - Reisverslag uit Kuala Besut, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

China valt aan!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

20 Juli 2015 | Maleisië, Kuala Besut

We zijn enorm aan het genieten op dit tropische eiland. Het is van dat witte poederzand dat zeer doet aan je ogen wanneer de zon er op schijnt. Zo mooi! We hebben ook nog een onderwater camera gekocht en wat vissen er op gezet. Good old times met een filmrolletje. dus nog even wachten op het resultaat. Uiteraard waren er heel veel mensen met een goPro en andere futuristische apparatuur. Maar goed...wij waren gewoon " retro" en dat is tegenwoordig toch ook weer helemaal in ;-)

We hebben een kajak gehuurd en zijn naar turtle beach geweest. Dit was een eilandje helemaal voor ons alleen en 4 fransen. Ook weer heel mooi gesnorkeld maar geen schildpad te zien. Potjandrie gaan we daar voor naar Turtle beach. Jordi is nog aan het snorkelen en komt er ineens een invasie Chinezen in een boot op mij af. 20 chineesjes met oranje zwemvesten en snorkels in de aanslag. Gevolgd door nog een boot met chinezen. Ja ik kan niet tegen 40 chinezen op. Jordi is nog altijd de onderwater wereld aan het begluren dus moedig als dat ik ben ga ik in mijn eentje in de kajak. Sleep al onze rotzooi mee en verlaat tegelijkertijd met de Fransen het strand. Op t gemakje peddel ik naar Jordi toe, hij klimt op de kajak. Ik zie ons al omslaan en dit niet gemakkelijk... om er dan achter te komen .... dat mijn sandalen nog op het strand staan. grrrr... wij weer terug en wanneer we opnieuw vertrekken zie ik na een tijdje iets bewegen in het water. Het zal toch niet...
Jahoor schildpadden! Ik plons het water in, nu zit Jordi iets wiebeliger in de kajak. Oeps.
2 schildpadden gespot! Jordi gaat ook nog even koekeloeren en we zijn zeer tevreden met ons resultaat.

We gaan zo met de boot naar het vaste land en vliegen naar Kuala Lumpur. Er is ons gezegd dat er nu geen bussen gaan ivm vakantie? en dat de beste optie vliegen is. Doen we dat wel ;-)
Ons verlbijf in Coral View Resort was erg leuk en mede door Humez (door ons Hummus genoemd) voelde we ons hier welkom. Een Nepalese jongeman die hier voor een triestig loontje werkt. Wij de Polen .. zij de Nepalezen...


  • 20 Juli 2015 - 08:23

    Annie:

    Weer top om niet te vergeten, ook die Chinezen niet! :-)

  • 20 Juli 2015 - 18:47

    Hanny:

    Helaas jullie mooie reis zit er weer bijna op. Ben erg benieuwd naar jullie verhalen. Wij zijn nu ook aan het aftellen en krijgen er steeds meer zin in. Goede reis terug en tot volgende week. Geniet er nog even van! Groetjes.

  • 21 Juli 2015 - 10:54

    Mendy:

    Echt geweldig!!!
    geniet iedere keer weer van je schrijven, ik hoor het je gewoon vertellen ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Besut

maleisie

een verre reis voor Jordi en Ilse

Recente Reisverslagen:

22 Juli 2015

business as usual

20 Juli 2015

China valt aan!

17 Juli 2015

Naar de haaaaien!

14 Juli 2015

Cameron Highlands

12 Juli 2015

relaxed?
Ilse & Jordi

Actief sinds 21 Mei 2009
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 24180

Voorgaande reizen:

26 Juni 2017 - 12 Juli 2017

canada

01 Juli 2015 - 22 Juli 2015

Maleisië

02 Juli 2015 - 22 Juli 2015

maleisie

06 Juni 2013 - 04 Juli 2013

Op naar de USA

Landen bezocht: