bako np - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu bako np - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

bako np

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

07 Juli 2015 | Maleisië, Kuching

Hoi allemaal, we staan weer vroeg op.. en dat kan ik niet zo goed. Het kost wat moeite om in een gezellig ochtendritme te komen. Jordi heeft ook een wat moeizame nacht gehad maar goed we staan op en gaan samen met een Deens gezin richting Bako NP. Het is een korte rit en ook doordat we met het Deense gezin kletsen gaat de tijd snel. We kopen entree kaartjes voor het park en kaarten voor de boot. De boot is een soort van langwerpige mtorboot waar ongeveer 10 man op kan. Naast mij zit een dame die zeikesnat wordt door het opspattende water. Ik blij dat ik in t midden zit :-)
Aangekomen bij het park moet je je inschrijven (mocht je vermist raken weten ze waar ze moeiten zoeken). Wij hadden niet echt een plan en we hoorden het Deense gezin kletsen over een bepaalde trail.. doen we die ook wel. Echte kudde dieren ;-)
Maar goed we lopen LANGS een bord waar de trail begint en starten dus aan een andere trail. Nu maar hopen dat we niet verdwalen, haha.
We komen mensen tegen die zeggen dat ze neusapen hebben gezien maar een " klein" stukje verder... zucht dus niet. Geen aap te zien en wij staan dus wel mooi voor aap. Het is wel een hele mooie trail en we zijn ruim een uur onderweg. Op een stukje van 1,5 kilometer. Het is heel veel paadjes naar boven en beneden. Echt leuk om te doen maar ook loodzwaar. We worden wel beloond met een strand. Na een strandsessie gaan we met een bootje mee en doen we nog een trail. Deze is 2,6 km en hier zijn we dus nog iets langer mee bezig. Het is een prachtig park maar die apen zijn nergens te bekennen. jammer!! Het is ook wel een groot park en geen ZOO dus tja...
Na heel wat zweten, water drinken nog meer zweten en nog meer water drinken komen we aan bij het einde en we hebben tot dan toe alleen in de verte een klein aapje gezien.
Komen we aan bij het hoofdgebouw en wat denk je... juist daar zit de familie!
Helaas niet de neusapen maar goed het zijn beesten. We fotograferen super veel en zeer moe en een beetje voldaan gaan we terug. Andere mensen hebben wel het geluk gehad om de neusapen te zien. Helaas voor ons.
We nemen de bus terug naar het hotel en komen er dus ook achter dat het hotel het 8voudige vraagt van de bus. oeps..
De terugreis is net zo comfortabeler maar dan een stuk goedkoper ( 2 euro ipv 16) we zijn moe en gaan slapen tot 19uur. We eten op een parkeergarage. Je hebt dan heel veel stalletjes en bestelt wat je lekker lijkt. Ze brengen het naar je tafel en tadaa daar is je eten. Wij hebben forel, zeer grote gambas en lokale groenten met rijst gegeten. Erg lekker, potje bier er bij en om 21 uur zijn we terug op t hotel. Morgen vliegen we verder.

• 07 Juli 2015 - 18:30

Nanneke:

Super allemaal.
    geniet er nog van!
    Groetjes nanneke

• 07 Juli 2015 - 19:50

Annie:

Wat klinkt het allemaal geweldig om mee te maken! Op gepaste manier jaloers! Maar dat weten jullie wel.
    X

• 15 Juli 2015 - 00:30

PAul:

Apen niet te vinden ? moet je naar Zuid Afrika gaan , tot in de auto!