the sky is the limit - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu the sky is the limit - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

the sky is the limit

Door: ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

03 Juli 2013 | Verenigde Staten, New York

Deze ochtend weer redelijk op tijd op pad om nog wat hoogtepunten te bezoeken. We zijn als eerste naar het Moma geweest. Museum van de moderne kunst, echt een museum met mooie werken. O.a hangen hier werken van Picasso, Matisse, Rousseau, van Gogh, Warhol, Cezanne, Mondriaan maar ook de hedendaagse kunst is te zien zoals de opkomst van de computergames. Al met al zou onze docent Cultureel Kunstzinnige Vorming van de middelbare school apetrots zijn op ons! Na deze culturele hoogtepunten kwamen we pas goed op dreef en hebben we ook een NBC tour gedaan. Een kijkje achter de schermen bij een tv station. Bijna alles wordt tegenwoordig geschoten in Los Angeles maar er zitten nog een paar in NY.
Het was leuk om eens achter de schermen te kijken maar om nou te zeggen "joehoee dit moet je gezien hebben" mwahhh nee niet echt. Onze tourmensen waren niet echt meer enthousiast in het brengen van de feitjes. Ik snap het ook wel, elk kwartier weer 30 nieuwe mensen voor je neus die je moet rondleiden. Maar toch; als je als personeel zelfs gaat zeggen " ik kan er niet echt enthousiast over zijn' :-(
We zijn ook nog naar de Magnolia Bakery geweest. Voor de mensen die SATC volgden. Hier haalde Carry haar cupcakes ;-) Natuurlijk moest ik er ook eentje hebben! (voor alle mannen; SATC = sex and the city = vrouwentelevisie = leuk)
Hierna gingen we via wat omzwervingen naar Empire State Building. Waar we ruim een uur in de rij hebben gestaan. Jeetje wat duurde dat lang zeg. Toen we dachten dat we er bijna waren.... moesten we nog wachten voor de lift om ons met de tweede lift naar boven te brengen. OF je neemt 6 trappen omhoog. Oke, dan doen we die 6 trappen ook nog wel even. We hebben immers nog niet genoeg gelopen hahaha.
Enfin, het uitzicht was wel echt mooi. Dan pas zie je hoe groot deze enorme stad is. Tjonge, echt een miljoenenstad.
Nadat we terug beneden waren, dat ging aanzienlijk sneller, moesten we ontzettend nodig plassen en gingen we in een winkelcentrum naar het toilet. In dat winkelcentrum was ook wel leuke kleding, dus jordi 1 overhemd en 2 shirts gekocht en ik 1 jurk en 2 broeken. (ik vrees nu al voor het gewicht van de koffer) Savonds begon het te regenen en hebben we er maar gebruik van gemaakt om even ergens een pizza slice naar binnen te schuiven. Savonds hebben we fotos gemaakt op time square. En wowwww...dat is echt wel gaaf! Neon verlichting overal! toeterende taxi's, mensen die kriskras over straat steken, politieagenten aanwezig, vieze hotdog kraampjes, mensen in elmopakken verkleed. Dat allemaal door elkaar heen, en wat is dat fantastisch! Met de subway gaan we moe maar voldaan terug naar het appartement. We drinken onze biertjes op, spelen een spelletje en gaan dan slapen... trusten.
ps: wij nemen het goede weer wel mee naar Nederland. :-) Tot donderdagochtend LIVE vanaf Hoek... jammergenoeg

• 03 Juli 2013 - 06:42

Ilse & Jordi :

Eigenlijk hebben we nu dus alles WEL gedaan wat we gisteren niet deden :-) grt. Jordi en Ilse

• 05 Juli 2013 - 23:02

Annie:

Jullie kunnen terug kijken op iets heel moois, bijzonders.
    Welkom thuis!