San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Ilse & Jordi - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Jordi

Blijf op de hoogte en volg Ilse & Jordi

13 Juni 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Dag allemaal, mag ik eens typen van de baas ;-) Ik heb ook in vorige verslagen wat foto's bijgevoegd!
We zijn gisteren van ons okee hotelletje in Oakhurst net buiten Yosimite national park vertrokken richting San Francisco waar alle dames bloemetjes in hun haar dragen (is van een bekend hippietijd liedje mensen).
Grappig hoe het landschap elk halfuur veranderd deze 4 uur durende rit.
Van droge rotsen naar regenachtige bergpassen slingertje slangertje 50 km lang naar beneden en plotseling in een plattelandsetting belandend. Vervolgens ineens 5 baans highway op ri. San Francisco.
Eerst een imposante brug over die kennelijk nog onder doet voor de welbekende Golden Gate Bridge zijn we vrij plotseling in Downtown, waar ons hotelletje moet zijn. De auto moest in een parkeergarage geregeld via dit hotelletje, en ja....ik moest de sleutels inleveren. Iedereen die het Cuba verhaal ivm auto kent weet hoe we ons toen voelden, maar toch gedaan.
Vervolgens even de buurt verkend, Union Square park gezeten int zonnetje en 's avonds in een goed aangeschreven Sushi-toko gegeten.
De volgende dag heel de dag de tijd voor de stad. Met een iconisch maar overvolle cabelcar door een grote winkelstraat gereden richting Fishermans Wharf. Super toeristisch, maar in tegenstelling tot Yosimite hier op z'n plaats :-). We hebben er Alcatraz, mensen en zeeleeuwen gespot. Je ziet hier zooooveel verschillende soorten mensen vanuit alle windstreken en in eh....alle toestanden. Zo gingen we verder lopen en even uitrusten op het gras nabij het Aquatic Park, maar zagen daar ook een grote als steen verklede zwerver, althans, door zijn zwartgrijze molton leek dat zo, terwijl hij in zichzelf en tegen de duiven sprekend op de grond aan't rollen was Ook lekker in het zonnetje overigens.
Verder richting de Golden Gate brug een stadsbus gepakt voor dezelfde 2 tickets van $2,- als de cable car. De Golden Gate brug half overgestoken, foto's gemaakt van dat gigantische ding en weer terug een andere stadsbus gepakt richting China Town. De informatie in de bus werd er naar toe ook in het Chinees bijvertaald, grappig. In Chinatown wat prullaria en souvenirs gekocht, vervolgens weer richting 'ons' Union Square gelopen om wederom in het zonnetje te gaan zitten.
Als avondeten bij een prima Amerikaans restaurant (Jaspers) gegeten en weer eens op bed geploft. Wat een mooie veelzijdige stad!

sommigen zijn er in blijven steken overigens.....

• 13 Juni 2013 - 07:24

Esther:

En? De auto terug gekregen?

• 13 Juni 2013 - 14:07

Fred:

ja Esther, wilde ik ook vragen of je de autosleutel toch terug gekregen heb en met dezelfde banden?Mooie vakantie zie ik. zijn jullie al zo gekleurd dor de zon dat ik jullie niet meer kan onderscheiden bij die sleeping beauty's in de docks!!!! groetjes Fred/JM

• 13 Juni 2013 - 16:09

Jprdi:

Ah...een compliment, bedankt Pa! :-P

• 14 Juni 2013 - 04:20

Cuban Traveller:

Onze Chevy terug gekregen zonder politite of dorpsheisa gecreeerd te hebben....